10 Tips om je LinkedIn bedrijfspagina optimaal in te zetten

In december 2014 heeft LinkedIn aan haar gebruikers gevraagd welke bedrijven volgens hen optimaal gebruik maken van de bedrijvenpagina’s. De winnaars zijn allemaal grote organisaties, maar de LinkedIn tips zijn natuurlijk voor elk bedrijf toepasbaar.

LinkedIn tips - LinkedIn bedrijvenpagina - afbeelding samenvatten1. Afbeeldingen die aansluiten op content

Ook wij blijven het zeggen: Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Maak daarom gebruik van afbeeldingen die aansluiten bij je bericht. En gebruik de afbeelding ook als thumbnail, zodat het uitnodigt om het bericht te lezen.

2. Pin belangrijke content

Net als bij bijvoorbeeld Facebook is het bij LinkedIn mogelijk om belangrijke berichten bovenaan de pagina vast te zetten (te ‘pinnen’). Bezoekers van de je bedrijfspagina zien dan direct wat jij als organisatie belangrijk vindt of waar je de aandacht op wilt vestigen.

3. Deel waardevolle content

Leer je doelgroep goed kennen en kijk welke berichten goed presteren. Vaak zijn dit berichten waaruit blijkt dat je expert bent op je vakgebied. Deel dus waardevolle tips en belangrijk nieuws dat je tegenkomt. Het is goed om ook zaken te delen die voor jou vanzelfsprekend zijn. Jij bent namelijk de expert, maar je volgers zijn dat lang niet altijd. En stelt een volger een vraag? Beantwoord hem zo duidelijk mogelijk.

LinkedIn tips - LinkedIn bedrijvenpagina - exclusieve content4. Bied exclusieve content

Geef je volgers op LinkedIn informatie die anderen niet (of pas later) krijgen. Door exclusieve content te bieden voelen de volgers van de pagina zich gewaardeerd. Zij ontvangen speciale informatie, omdat zij lid zijn van jouw groep. Plaats af en toe ook een teaser over de exclusieve content, zodat de volgers terug blijven komen.

5. Afbeeldingen van hoogwaardige kwaliteit

Zorg, naast afbeeldingen die aansluiten bij het bericht (afbeeldingen die het bericht als het ware samenvatten), ook voor foto’s van goede kwaliteit. Afbeeldingen van hoge resolutie en veel kleur nodigen eerder uit om door te lezen.

6. Start discussies

Volgers willen vaak graag meedenken. Stel ze daarom korte (niet te ingewikkelde) vragen. Dit werkt twee kanten op. De volgers voelen zich gewaardeerd omdat je als bedrijf naar ze luistert en aan de andere kant kan het je waardevolle inzichten opleveren over wat speelt bij de gebruikers. En behaal je een succes? Vier het met je volgers!

LinkedIn tips - LinkedIn bedrijvenpagina - Showcase Page7. Maak een Showcase Page

Als je als organisatie veel verschillende doelgroepen en/of producten hebt kan je er voor kiezen om een Showcase Page aan te maken. Mensen kunnen er dan voor kiezen om een van de pagina’s te volgen, zodat ze alleen voor hen relevante berichten te zien krijgen. En het biedt je als organisatie de mogelijkheid om de berichten nog beter aan te laten sluiten op de subdoelgroep.

8. Target je berichten

In LinkedIn heb je vanaf 100 volgers of meer de mogelijkheid om je berichten te delen met specifieke doelgroepen. Door de juiste doelgroepen te selecteren bereik je mensen voor wie de content werkelijk relevant is en voorkom je dat het mensen die die niet geïnteresseerd zijn onnodig frustreert.

9. Sponsored content

Als je doelgroep meer interactie heeft met bepaalde updates dan met andere updates weet je dat die content beter aansluit bij waar je doelgroep naar op zoek is. Een bericht dat goed presteert wil je natuurlijk optimaal gebruiken. Daarom is het mogelijk om een bericht te ‘ sponsoren’. Dat betekent dat je betaalt om het bericht verder te verspreiden. Het is daarbij wel belangrijk om de nieuw te bereiken doelgroep zo specifiek en vooral duidelijk mogelijk af te bakenen. Want je wil natuurlijk niet betalen voor bereik dat niets oplevert.

LinkedIn tips - LinkedIn bedrijvenpagina - Career Page10. Gebruik de Career Page

LinkedIn biedt je de mogelijkheid om een aparte Career Page te maken, waarop je nieuwe vacatures kan plaatsen. Maar je hebt ook de mogelijkheid om daar bijvoorbeeld updates te plaatsen die meer inzicht geven in de cultuur van het bedrijf.

Zeker de eerste zes LinkedIn tips zijn ook voor kleinere organisaties eenvoudig in te zetten. Je maakt zo optimaal gebruik van de gratis mogelijkheden binnen LinkedIn. Mocht je na het gebruik van deze zes tips zo snel groeien, dan kan je altijd nog kiezen voor de betaalde opties binnen LinkedIn.

Het oorspronkelijke artikel is terug te vinden op de site van LinkedIn.

 Heeft u vragen over de inzet van social media of het gebruik van film & video? Neem vrijblijvend contact met ons op!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *