Content Marketing

Een belangrijk onderdeel van de online marketingstrategie is content marketing. Content marketing is een vorm van inbound marketing. U creëert waarde voor uw huidige en potentiële klanten, gericht op meer leads en uiteindelijk natuurlijk meer sales. Het is het ouderwetse ‘warm maken’ van uw klant, zodat u top of mind bent op het moment dat uw klant een aankoopbeslissing neemt.

Klinkt eenvoudig, maar content marketing een continu proces van ontwikkelen en bijschaven. Want net als u zal de behoefte van uw klant in de loop van de tijd veranderen. En het is aan u de taak om hier tijdig op in te spelen. Bepaal waar uw huidige en toekomstige klanten naar op zoek zijn en bied dit tijdig en via de juiste kanalen aan.

Content marketing cycle

Bepaal uw identiteit

Wij zien vaak dat bedrijven starten met content marketing zonder duidelijk te hebben wat hun identiteit  is. Wat wilt u uitstralen naar uw klant en welke merkbeleving wilt u uw klant meegeven? Wij helpen u bij het vinden van uw identiteit en merkbeleving.

Luister

Vervolgens starten we met het luisteren naar de (potentiële) klanten. Waar zijn zij naar op zoek? Waar zitten onzekerheden? Welke typen klanten kunnen we onderscheiden? Met onze jarenlange ervaring weten wij waar en hoe wij moeten luisteren.

Bepaal thema’s

Op basis van wat wij ‘gehoord’ hebben bepalen we samen met u wat de belangrijkste onderwerpen en vraagstukken van uw doelgroep zijn.

Creëer!

Nu u weet wie u bent, wie uw doelgroep is en waar zij naar op zoek zijn kunnen we starten met content creatie. We mogen uw doelgroep toegevoegde waarde aanbieden!  En of we dat doen via film, beeld of tekst, dat bepalen we in overleg met u. Maar daar adviseren we u uiteraard wel over!

Promoot uw content

Prachtige content zonder aandacht levert u niet meer sales op. Daarom brengen wij uw content onder de aandacht. Hoe? Via de kanalen die bij uw bedrijf passen. Of dat nu via Public Relations, social media, e-mail of op uw website is, wij regelen het voor u.

Meet & evalueer

Vaak vergeten, maar zo belangrijk. Wij meten wat wel, en wat niet, werkt en analyseren ook waarom dat zo is.

Schaaf bij

Goede content kan beter, en slechte content moet beter. Want betere content betekent meer leads en hogere sales.

En dan….?

Zoals gezegd is content marketing een continu proces. U bent dus niet zomaar van ons af. Wij blijven u ondersteunen bij uw content marketing strategie. Of dat nu is door het leveren van hands-on capaciteit of door het verankeren van het proces in uw organisatie, wij zijn er voor u!

Meer informatie over: