LinkedIn: waarom? Daarom!

het belang van linkedin bedrijvenSinds 2005 gebruik ik mijn persoonlijke LinkedIn. Ik weet nog goed dat ik mijzelf afvroeg waarom ik het eigenlijk wilde gebruiken. Het was toch niet veel meer dan een online CV? En zat er wel toekomst in? Ja, daar zat (en zit nog steeds) veel toekomst in zo bleek uit de recent door LinkedIn gepubliceerde cijfers. In het afgelopen jaar zijn ze namelijk met ruim 20% gegroeid in Nederland. Op dit moment hebben meer dan 5 miljoen professionals een account.

LinkedIn – je persoonlijke visitekaartje

Zoals gezegd zag ik LinkedIn eerst puur als een online CV. En inderdaad, zo is het profiel ook opgebouwd. Alleen kan je veel meer informatie kwijt kan dan op een gewone CV. Het algemene advies voor een CV op papier is: maximaal 2 A4tjes. Dat geldt niet voor LinkedIn. Natuurlijk moet je het niet overdrijven en alle details vermelden, maar je hebt in ieder geval meer ruimte. Dus: Vertel meer over jezelf en toon je interesses. Geef jezelf een gezicht.

Sinds kort biedt LinkedIn bijvoorbeeld de mogelijkheid om te bloggen. Heb je passie voor een bepaald onderwerp? Schrijf er over! En wil graag je belangrijkste resultaten visueel weergeven? Dat kan ook. Gewoon een link toevoegen en de door jou gemaakte website, video of blog verschijnt op je  profiel.

Bijkomend voordeel? Via de automatische service ‘ op de hoogte brengen’ krijgt je hele zakelijke netwerk een melding en breng je jezelf weer onder de aandacht. LinkedIn is dus eigenlijk je zakelijke visitekaartje.

LinkedIn voor bedrijven

De toegevoegde waarde voor personen is denk ik wel helder. Maar bedrijven, hebben die wel iets aan LinkedIn? Ook daar kan ik volmondig JA op antwoorden. Kijk maar eens naar de cijfers in onderstaande infographic van LinkedIn zelf.

Het blijkt dat 48% van de professionals op LinkedIn een gezinsinkomen heeft van € 68.000. Dat is ruim twee keer modaal! Een interessante doelgroep lijkt mij. En wist je dat 72% van de professionals LinkedIn gebruikt voor het plaatsen en lezen van zakelijke content? Ruim 2x zo veel als de eerstvolgende website, Nuzakelijk.nl. Dat in combinatie met het feit dat 25% van de professionals bepaald welke producten en diensten de organisatie aanschaft kunnen we alleen maar concluderen dat er veel kansen liggen.

Maak hier gebruik van en plaats regelmatig interessante content voor de doelgroep. Denk daarbij aan productinnovaties, trends in de markt en vergeet vooral niet de achtergrondinformatie over de organisatie. Want uiteindelijk willen we toch allemaal weten met wie we zaken doen.

Nederland op LinkedIn - bedrijven - Pink Monkey

Heeft u vragen over de inzet van LinkedIn? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *