Positionering, Marketing en SalesMerkpositionering & Groei

Merkpositionering

De positionering van uw bedrijf is van wezenlijk belang. Belangrijke vragen die daarbij een rol spelen zijn:

  • Waar staat het bedrijf voor, wat is mijn identiteit?
  • Wie zijn de belangrijkste doelgroepen?
  • Hoe onderscheiden wij ons van onze concurrenten?
  • Wat willen wij uitstralen naar de buitenwereld
  • Wat is mijn gewenste merkbeleving?

Deze en andere vragen helpen u bij het bepalen van uw positionering. De uitkomsten leiden tot een merkstrategie en de merkstrategie is vervolgens weer de basis voor uw online marketing strategie. Daarom is het belangrijk dat u een duidelijk beeld heeft van uw merkpositionering voordat u start met communiceren.

Groei

Als bedrijf bent u constant in beweging en is het uw doel om groei te behouden. De concurrent steeds een stap voor zijn, daar draait het om. Kiezen voor een duidelijke positionering, maar niet bang zijn om uw positionering aan te passen als de omstandigheden daar om vragen. Daarbij is het belangrijk om uw processen en communicatie te monitoren en waar nodig anders in te richten. Tijdig inspelen op ontwikkelingen en de communicatie echt afstemmen op uw doelgroep. Dan kiest uw (potentiële) klant de volgende keer (weer) voor u!

Meer informatie over: