Facebook bereik vergrotenOrganisch Facebook bereik daalt

Vroeger draaide Facebook om het verzamelen van Likes. Bereik was nog van ondergeschikt belang. Zonder al te veel moeite haalde je een Facebook bereik van 25% of meer van je volgers. Tegenwoordig is dat wel anders. De grootste verandering in het Facebook bereik en de interactie met berichten zagen we toen Facebook ‘Edgerank’ introduceerde. Een methode om te bepalen wie, wanneer welke berichten op zijn tijdlijn zag. En hoewel Edgerank officieel al een aantal jaar niet meer bestaat zien we dat het Facebook bereik voor (met name) zakelijke pagina’s steeds verder terugloopt. Tegenwoordig mag je als zakelijke pagina blij zijn met een bereik van 3%. En dit percentage zal alleen nog maar verder dalen.

Vergroot je Facebook bereik

Wil je toch een hoger bereik realiseren? Dan vergt dat creativiteit en (veel) analyse. Maar het is zeker haalbaar. In deze whitepaper geven we je graag een aantal tips.

Download whitepaper

Door het downloaden van de whitepaper ga je er mee akkoord dat wij vanuit Pink Monkey je periodiek een nieuwsbrief toesturen.